'X' censors 'Roya News' after Elon Musk's reconciliation with Israeli Occupation

Tech

Published: 2023-12-10 10:48

Last Updated: 2024-04-14 09:52


'X' censors 'Roya News' after Elon Musk's reconciliation with Israeli Occupation
'X' censors 'Roya News' after Elon Musk's reconciliation with Israeli Occupation

The 'X' platform (formerly known as Twitter) owned and managed by the American billionaire and entrepreneur Elon Musk has succumbed to pressure from the Israeli Occupation due to its policies and publishing guidelines, which led ‘X’ to take new measures against content related to Gaza.

The platform deleted a post from “Roya News” account concerning Al-Qassam Brigades thwarting the Israeli Occupation Forces' (IOF) operation to free soldier 'Saar Baruch.'

The platform justified this step citing a violation of its standards, without specifying the exact violation.

This incident raises questions about the limits of content censorship on the 'X' platform and its impact on freedom of expression, particularly amid the escalating digital war and online campaigns against Palestinians and their supporters worldwide.

The Israeli Occupation and its supporters utilize digital campaigns to isolate coverage from the Gaza Strip and offer a distorted narrative.

Elon Musk had previously visited the settlements situated near the Gaza border, accompanied by the Israeli Occupation President, Isaac Herzog, and the Prime Minister Benjamin Netanyahu.

During Musk's visit, civil rights groups accused him of amplifying anti-Jewish hatred through his social media platform.

Later, the Israeli Occupation Minister of Communications, Shlomo Karhi, stated, “We have reached a preliminary agreement with Musk not to operate the Starlink satellite internet service in Gaza without our approval.”

Karhi tweeted on his 'X' account , addressing Elon Musk: “Congratulations on reaching a preliminary understanding with the Ministry of Communications under my leadership. As a result of this important agreement, Starlink satellite units cannot be operated in [the Occupied territories] without the approval of the Ministry of Communications, including the Gaza Strip.”